Konserthösten i Söder

av Alexander

Den här hösten tänkte jag bannemej gå på fler konserter än jag gjorde förra året. Då jag varken var på Storsjöyran eller Way Out West så finns det en viss abstinens att stilla. Med utgångspunk i södra Sverige har jag därför sammanställt listor på de konserter jag definitivt ska på och de som lockar mer än andra. De som krockar eller är helt omöjliga slänger jag in bara för att.

Definitiva:

  • Israel Nash Gripka, Folk å Rock, Malmö 13/7
  • Richmond Fontaine, KB, Malmö 2/11
  • Fucked Up, Mejeriet, Lund 3/11
  • Bob Hund (När som helst)
Kanske:
  • My Morning Jacket, Mejeriet 17/11
  • Bill Callahan, Palladium, Malmö 21/11
  • Kvelertak, KB, Malmö 13/12
Finns inte en chans:
  • Mattias Alkberg, Strand, Stockholm 21/9
  • PJ Harvey, Filadelfiakyrkan, Stockholm 21 & 22/10
  • Bob Dylan & Knopfler, Arenan, Malmö 3/11 – (Fucked Up går före)
  • Fleet Foxes, KB, Malmö 9/11
Nu blev det här ju inte så oändligt många konserter ändå. Men så är det när man bor i djupaste Småland: inga konserter och inge kul. Det gäller att ta sig härifrån och till Malmö så ofta man kan.