Dagens låt: Parker Lewis – Över Kilsbergen

av Alexander

Omslag: Över Kilsbergen

”Och jag minns fotbollpappan som inte gillade min sort
Han visste väl han, mitt klotter tvättade han bort
Färga håret och lyssna på ståkkålmsjävlar
Nej såna vill vi ju inte ha här nära”

Parker Lewis singel Över Kilsbergen är bland det finaste jag har hört i år. Det är en nostalgisk poplåt om uppväxten i valfri svensk förort. Missnöjda fruar. Pappor som hänger i garage. Fotbollsträning. Misär och pengarbrist. Absolut ingenting unikt men ändå väldigt fint.

Jag har inte tidigare hört Parker Lewis men uppenbarligen släppte han ett hyllat självbetitlat album 2008. Han är nyligen signad till Playground Music och släpper albumet Pengar & Leenden någon gång under hösten. Singeln lovar gott. Under tiden kan ni ta en kik på hans hemsida/blogg här