April 2011

av Alexander

Det här var en grej jag gjorde på förra bloggen så jag tänker att jag fortsätter med det här. Ett axplock av de bästa släppen från förra månaden:

Riddarna – Riddarna

Rakt, simpelt och med få ackord. Brutalt bra rockmusik från Gotland. Purfärsk video för låten Kom Fram: 

Veronica Maggio – Satan I Gatan

Nog för att svensk media hajpat livet ur de senaste årens svenska popalbum – men ibland är det faktiskt välförtjänt. Som i fallet med det här albumet. Satan I Gatan är snyggt, välproducerat och inte så lite episkt. Kan nu Sveriges hipsters sluta gilla Orup ironiskt och faktiskt inse att han är upphovsman till artister som Oskar Linnros, Daniel Adams-Ray och Maggio?

Pascal/Mattias Alkberg – Allt Det Här

Om ni har läst bloggen är det ganska tydligt att jag tycker att det här är hur bra som helst. Läs min recensionen för Kulturbloggen här.