Sonic nr. 57 – observationer

av Alexander

Plockade upp senaste numret av Sonic. Här kommer en rad observationer.

  • Det jag gillar med Sonic som musiktidning är deras förmåga att belysa all sorts musik. Det kan vara country, Williamsburg-hipsters, hiphop, punk, electro osv. I (nästan) varje nummer är det en, eller flera, välskrivna artiklar om ämnen som jag aldrig trodde jag skulle uppskatta.  Exempelvis visste jag inte att jag skulle uppskatta en artikel om Svante Thuresson, men det gjorde jag visst. Sicken cooling.
  •  Robbie Robertson är kanske inte världens största skitstövel ändå. Intervjun i tidningen målar faktiskt upp en bild av Robertson som en person som är värd att respektera. Intressant!
  • Bill Callahan spelar svår. Inget nytt under solen.
  • Fleet Foxes kommande album fick bra kritik. Det blir kul att höra nytt från bandet och se hur de har utvecklats. Framförallt kommer det bli kul att se bandet på WoW. Spelningen 2008 minns jag som fantastisk.
  • ”Häng dragspelaren och bränn ner logen”.  Fyndig hänvisning till The Smiths-dängan Panic i recensionen av Siri Karlssons album Gran Fuego. Det ska poängteras att det är en positiv recension.