Har skaffat WordPress då.

av Alexander

Jag har på senare tid tänkt att jag skulle bli lite mer attraktiv och seriös i mitt bloggande. Därför har jag nu skaffat mig en WordPress-blogg. Tidigare hade jag ju en blogg på Tumblr men jag har på senare tid tröttnat på den. Först och främst var namnet för långt och lite för töntigt. Det var kul i början men sen så blev jag trött på innebörden. Jag tror inte att jag skrev ett enda inlägg som handlade om Bob Dylan (Bob i titeln då om ni inte förstod det vitsiga) och då kunde det likväl kvitta.

Ett annat problem var Tumblr. Jag tycker det är en bra tjänst, verkligen, men det kändes inte helt rätt för det jag ville göra. Tanken var ju att jag skulle skriva texter om populärkultur och inte bara länka till Youtube-klipp och annat som det blev mycket av på förra bloggen.  Tumblr är inte riktigt utformat på det sättet jag vill att det ska vara. Det är både smidigare att lägga upp foton, videoklipp och reblogga hit och dit än att skriva en text som mest verkar vara i vägen. Därmed inte sagt att den här bloggen enbart kommer att bestå av text-inlägg. Jag är faktiskt inte så pass konsekvent och jag har heller ingen lust att avvika helt från tidigare formel. MEN jag ska i alla fall försöka med lite mer variation nu. Bara för att se hur det känns.

Den här bloggen är alltså tänkt som en nystart på sätt och vis. Det kommer fortfarande att handla om musiken jag gillar, recensionerna jag skriver, och annat som jag vill dela med mig av. Jag ska försöka göra det nytt och fräscht den här gången.

Välkomna!